2010年6月17日 星期四

[MV] To Where You Are (Josh Groban)


今天的 MV 是 P.S. I Love You 的電影主題曲 To Where You Are。ICRT 也蠻常撥放這首歌的,我很喜歡。電影劇情我就不爆雷了,我不是很愛看愛情片的人,不過如果你沒看過這部片,誠摯的推薦給你。

看過電影之後,每當聽到這首歌時,總是有一點鼻酸的感覺,極之美麗的愛情故事。



To Where You Are 的主唱者是 Josh Groban (喬許.葛洛班) 唱,曾被超級製作人大衛佛斯特(David Foster)譽為男生版的席琳迪翁,這也是 josh Ggoban 參加美國影集「艾莉的異想世界」演出及為了該劇獻唱的歌,歌詞不難懂,就是深深而動人的愛。不過讓我印象深刻的是 P.S. I Love You 這部電影,好聽的歌和好看的電影,一併推薦給你。




To Where You Are  (Josh Groban)



Who can say for certain
Maybe you are still here
I feel you're all around me
Your memories so clear
Deep in the stillness
I can hear you speak
Your still an inspiration
Can it be?

誰能肯定地說
也許你仍在此
我感覺到你依然在我身邊
有你的記憶如此清晰在一切靜止時
我能聽到你的聲音
你依舊是我的靈感、啟發
是嗎?

That you are my forever love
And you are watching over me from up above

你還是我永遠的愛
你會在天堂守護我

Fly me up to where you are
Beyond the distant star
I wish upon tonight
To see you smile
If only for awhile to know you're there
A breath away's not far
To where you are

讓我飛到你的身邊
越過遙遠的星
我希望今晚
能看到你的笑容
我想要知道你在哪裡
即使只有一瞬間也好
只需在呼吸瞬間
我就能與你同在

Are you gently sleeping
Here inside my dream
And isn't faith believing
All power can't be seen

你沉沉的睡了
睡在我的夢裡
要有信心
並知道不是所有的力量都可看見

As my heart holds you
Just one beat away
I cherish all you gave me
Everyday

我心繫於你
只有一個心跳的距離
我每天珍愛你所給我的

Cause you are my forever love
Watching me from up above

因為你還是我永遠的愛
你會在天堂守護我

And I believe
That angels breathe
And that love will live on and never leave

我相信
天使的呼吸會使得愛永存,不分離

Fly me up to where you are
Beyond the distant star
I wish upon tonight
To see you smile
If only for awhile
To know you're there
A breath away's not far
To where you are

讓我飛到你的身邊
越過遙遠的星
我希望今晚
能看到你的笑容
我想要知道你在哪裡
即使只有一瞬間也好
只需在呼吸瞬間
我就能與你同在

I know you're there
A breath away's not far
To where you are

我知道你仍與我同在
只需在呼吸瞬間
我就能與你同在

1 則留言:

  1. 好溫柔的旋律
    輕輕柔柔的...
    一早點進來聽
    整個心情很舒暢呢!~

    回覆刪除